19 Şubat 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı pırasa

Normalde zeytinyağlılar bir gece bekletilirse tadı yerine gelir derler öylede olur fakat ben pırasayı beklerse sevmiyorum o yüzden az yapıyorum o gün yiyoruz bitiyor. Birde yanında tere yağlı spagetti olursa deymeyin keyfime :) :)

Malzemeler
@ 500 gr pırasa
@ 2 havuç
@ 2 patates (isteğe bağlı ben pırasam çok azsa ekliyorum)
@ 1 çay bardağı pirinç
@ Yarım su bardağı zeytinyağı
@ 2 su bardağı sıcak su
@ 1 çorba kaşığı limonsuyu
@ 1 tatlı kaşığı toz şeker
@ Tuz

Yapılışı


Pırasa ve havuçları temizleyip iri verev dilimler şeklinde doğrayın.
Patatesleri soyup küp küp doğrayın. Pirinci yıkayıp süzün.
Zeytinyağını tencerede ısıtıp havuç ve pırasayı soteleyin.
Sıcak suyu ilave edin.
Su kaynamaya başlayınca ateşi kısın.
10 dakika pişirip pirinç ve patatesleri ekleyin.
Şeker ve limon suyunu ilave edip sebzeler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.
Tuz serpip tencerenin kapağı kapalı olarak soğumaya bırakın.
Servis tabağına alıp servis yapın.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siteme hoşgeldiniz. Sizleri herzaman sitemde görmek isterim. paylaşımlarıma yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. Unutmayınki hep iyi yorum yapmak değildir mecburiyet hoşlanmadığınız şeyleride yazınki bende bileyim:):) yorumlarınıza değer veriyorum.
saygı sevgilerimle...