26 Şubat 2011 Cumartesi

Kolay kek

Yumuşacık, ekmek içi gibi, yumurta kokusuz bir kekmi istiyorsunuz işte benim kekim o kekten. Orjinal keki değiştirdim margarin ve yoğurt koymuyorum çok daha hafif oluyor.

Malzemeler
@ 3 yumurta ( orjinalinde 4 tane ben kokmasın diye 3 koyuyorum)
@ 1 su bardağı süt ( orjinainde yoğurt ben yumuşak olsun diye süt koyuyorum)
@ 1 su bardağı sıvı yağ ( orjinalinde margarin ben zararlı diye sıvı koyuyorum)
@ 2 bardak şeker
@ 3,5 bardak un ( orjinalinde 3 bardak, ama ben yoğurt yerine süt koyduğum için 3,5 su bardağı tam geliyor)
@ 1 paket vanilya
@ 1 paket kabartma tozu

Yapılışı
Yumurtaları ve şekeri çırpıyoruz
içine yağ, süt ekleyip karıştırıyoruz
un, kabartma tozu, vanilyayı eleyip ekliyoruz tahta kaşıkla karıştırıp  yağlanmış kalıba döküyoruz
önce 160 derecede 20 dakika sonra 175 derecede 35 dakika pişiriyoruz.

Notlar:
-Ben robota koyuyorum şeker ve yumurtayı ve çok uzun süre çırpıyorum 15 belki 20 dakika böylelikle çok fazla kabarıyor :)
-Tahta kaşık kullanıyorum Demir  kaşık kullanırsanız kabarmaz
- İçine bazen 1 yemek kaşığı tarçın ekliyorum Nesquink koyuncada güzel oluyor
-Üzüm, incir, kayısı koyacağım zaman incir ve kayısıları küçük küçük doğruyorum üzümleri yıkıyorum una buluyorum kekin içine ekliyorum böylelikle dibe çökmüyorlar ( meyveler kekin kabarmasını biraz önlüyor)
-Kekimi pişirirken hiç fırının kapağını açmıyorum böylelikle sönmüyor ve sakız gibi olmuyor
-Kekimi asla sıcakken kesmiyorum. Sıcakken kesince hem hamur oluyor hem dağılıyor
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siteme hoşgeldiniz. Sizleri herzaman sitemde görmek isterim. paylaşımlarıma yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. Unutmayınki hep iyi yorum yapmak değildir mecburiyet hoşlanmadığınız şeyleride yazınki bende bileyim:):) yorumlarınıza değer veriyorum.
saygı sevgilerimle...