18 Şubat 2011 Cuma

Çiçek pasta

Nedendir bilmiyorum herzaman yaptığım pandispanya tarifim bu sefer tutmadı ve beni çok uğraştırdı.Pes etmedim ve 3. denememden sonra istediğim sonuca ulaştım sayılır. ( Tabiki sönmüş kabarmamış pandispanyalarımı ziyan etedim  denemek için küçük bir kaseye ufak ufak parçaladığım kekden koydum ve sütle ıslattım pasta için yaptığım kremadan 2 kaşık üzerine döktüm bugun oğluma yedirdim çok sevdi diğer keklerimide poşetleyip dipfirize attım tatlı krızimiz tuttuğunda yapmayı düşünüyorum) Genede herzaman ikiye bölünecek kadar kabaran değilde tek parçaya ayrılacak bir pandispanya elde etmenin bana verdiği mutluluk görülmeye değerdi:) Pandispanyanın tarifi zaten klasik ama ben yazacağım. Yaparkende sizler için aşama aşama resim çekmeye çalıştım fakat makinem çok güzel olmadığından ve daha ışık oyunlarının dilinden anlamadığımdan resimler çok güzel değil affınıza sığınıyorum.

Malzemeler ( 24 cm lik kalıp için)

@ 4 Adet Yumurta
@ 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
@ 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
@ 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
@ 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
@ 1 Paket Kabartma Tozu
@ 1 Paket Vanilya

Krema malzemeleri

@ 3 su bardağı süt
@ 1 çay bardağı şeker 
@ 1 çay bardağı un
@ 2 yemek kaşığı nişasta
@ 2 yumurta sarısı
@ 1 paket fıstıklı çikolata (80 gr)

Üzeri için
@ 2 paket krem şanti
@ 1 su bardağı soğut süt

Süsleme için
@2-3 paket bonibon



Pandispanyanın yapılışı
Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
 Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ekleyin ve çok az çırpın.
Toz malzemeleri  birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
 Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Pandispanyayı soğuyunca ikiye bölelim
Çiçek şekli verelim( ben bardakları pastanın üzerine dizdim ve kenarlarını kestim) 
Pandispanya dinlenirken bir kenarda biz kremayı yapalım

Krema yapılışı
Yumurta sarılarını ve sütü karıştıralım
Un, şeker, nişastayı ekleyip ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip göz göz olunca altını kapatalım.
Hemen kırdığımız çikolatayı ekleyip eriyene kadar karıştıralım 
Arada bir karıştırıp kabuk tutmasını önleyerek soğutalım
Krema soğurken krem şantimizi hazırlayalım

Krem şanti yapılışı
2 paket krem şantiyi uzun derin kaba boşaltalım
2 bardak sütümüzü ekleyip çırpalım ve buzdolabına kaldıralım

 Pastanın birleştirilmesi
pandispanyanın ilk katını servis tabağımıza alıp biraz şekerli sütle ıslatalım
üzerine soğuyan kremamızı yayalım
ikinci pandispanyamızıda sütle ıslatıp kremanın üzerine kapatalım
dolapta donmuş olan krem şantimizi pastanın üzerine ve yanlarına güzelce sıvıyalım (ben sıpatulayı kaynar suya batırıp yapıyorum hem kolay oluyor hemde çok fazla iz kalmıyor)
Pastayı dolaba dinlenmesi için kaldıralım
Servis yapmadan önce bonibonlarla istediğiniz süslemeyi yapıp misafirlerimize sunalım..
Afiyet olsun...

 



 (Resimleri en kısa zamanda güzel makineyle çekip ekleyeceğim şimdilik kusuruma bakmayın)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siteme hoşgeldiniz. Sizleri herzaman sitemde görmek isterim. paylaşımlarıma yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. Unutmayınki hep iyi yorum yapmak değildir mecburiyet hoşlanmadığınız şeyleride yazınki bende bileyim:):) yorumlarınıza değer veriyorum.
saygı sevgilerimle...